Black Friday & sista Boston-trippen..

Igår kom Emelie äntligen hem från Chicago, yippie :D Roligt att ha henne o Worcester igen!!

Imorse tog vi tåget in till Boston för att spendera "Black friday" där. Black friday är den största rean på hela året i USA (dock mest på elektronik) och vi var lååångt ifrån ensamma i affärena :) Dock har det varit mycket värre på köpcenterna/outletsen där folk köat hela natten för att vara först på plats.. Tossigt!

Vi har haft en supermysig dag och gått och kikat i affärer, shoppat lite på rean, druckit kaffe, promenerat i solen och ätit god lunch på cheesecake factory! 

När vi skulle åka hem idag kom vi på att detta med allra största sannolikhet var vår sista Boston trip.. Minst sagt lite vemodigt! Tänk vad många underbara dagar vi spenderat där i höst.. Boston är en helt underbar stad som hamnat på min topplista över besökta städer i världen och jag verkligen hoppas jag får möjligheten att återkomma till i framtiden! 



Soligt väder (vilket jag tycker det alltid är där!) och julpynt! 



Vi lunchade på Cheesecake factory. Jag åt en kycklingsallad (som de toppade med ett berg av lökringar.. Hmm njaaaa) och Emelie en hamburgare med guacamole!



Jag framför Boston Old city Hall samt den underbart vackra julgranen vid Faneuil Hall! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0