Carpe Diem

Här kommer en liten uppdatering från sjukstugan i Worcester! Under de senaste veckorna har i princip alla i gänget varit sjuka från och till, och nu är det min tur. Med råge!! Haft feber i knappt en vecka men nu är det påväg åt rätt håll. Mest halsen som inte vill ge med sig och även min rinnande näsa! Men men, det går över! Emelie stackarn har varit förkyld mer eller mindre i ett par tre veckor nu så det är segare för henne!! 

Veckan har flutit på som vanligt med plugg, lektioner, grupparbeten och sånt smått o gott! Vi fick tillbaka en tenta i onsdags och den hade gått jättebra för både mig och Emelie vilket var skönt och roligt såklart efter allt plugg!! 

I helgen ska vi skriva på de tre olika projekten, göra en läxa tills onsdag och sen på måndag åka in till Boston över dagen :) På måndag anordnar även Graduate School of management en "Thanksgivingdinner" för oss på kvällen som vi ska på! 

Helt galet vad tiden gått fort här, har aldrig kännts såhär innan!! Men det är ju ett bra tecken på att vi haft det roligt och trivts!! En skolvecka kvar nu innan Thanksgiving lovet som är en vecka. Sedan veckan efter ska vi redovisa alla våra projekt och sen är skolan klar!!! Det gäller verkligen att ta tillvara på den sista tiden här, för även om det ska bli väldigt roligt och skönt att komma hem så kommer jag ändå sakna många personer och livet här!! Denna terminen har verkligen varit kanonbra och jag rekommenderar alla som funderar på att studera utomlands en tid att göra det! Det har varit så roligt och givande även fast mycket också varit tufft och jobbigt. 

Ha en härlig helg & HEJA Sverige ikväll!!!!!!! 



Inköp från CVS! 



Min sötnos var nöjd på hotellrummet i Boston. Amerikansk fotboll & choklad! <3


Kommentarer
Nille

Haha den bilden på mig visar verkligen hur kul det är att vara på semester med mig!

Svar: Hihi jag var ju sjuk så tur du kunde underhålla dig liiiite själv ;)
Emma Persson

2013-11-15 @ 21:45:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0