Matlagning & middag!

Igår vid 4pm blev jag och Catalina samt hennes dotter Paulina upphämtade av Nick och åkte bort till Geory. Vi lagade mat, drack öl och hade det supertrevligt! Vid 6-7pm kom även Catalinas man Juan Luis och då åt vi allihopa. Maten blev såå god! Är fortfarande mätt efter både flera huvudrätter samt dessert! Vi lagade (och åt): Butternut squash lasagne (den är fantastiskt god, måste få receptet innan vi åker hem. Är med massa vitlök, rosmarin och parmesan bl.a.), ugnsrostad sötpotatis med pekannötter, ananas- och chiliglazead ugnsbakad skinka och en jättegod tomatsallad med bl.a. Blandsallad, broccoli, lök, tomat och fetaost. Till dessert åt vi en äppelkaka som serverades med frozen yoghurt. Väldigt gott och friskt =) Catalina och Paulina bakade även ett "Hälsobröd" som alla fick med sig ngr skivor av hem. 

Känns sin jag får leva på sallad nu fram tills torsdag, för vad jag förstått innebär även Thanksgiving massor av mat.. Det ska bli trevligt och gott att få fira en riktig amerikansk Thanksgiving här med härliga Geory och vänner! 


Catalina & Paulina in action!


Geory & Nick kockar!


Resultatet! =)

Idag ska jag inte göra så mycket, Nicke och jag har kollat och bokat lite mer i för resan och sen ska jag gå och träna! Imorgon varnas det för snöoväder!  


Kommentarer
Augusta

Låter riktigt gott! Pumpalasagne tar jag gärna receptet på också :D

Svar: Ja den är verkligen tokgod! Har fått den två gånger hos Geory nu mmmm :) ska ta det imorgon! :*
Emma Persson

2013-11-27 @ 19:44:37
URL: http://utsikter.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0