Kanadensiskt besök!

Förlåt för att det varit väldigt tyst här i bloggen ett tag. Tiden har bara sprungit iväg och vi har haft mer än fullt upp i skolan!! 

I onsdags skrev vi vår "Final-exam" i kursen "Business Analysis and Valuation". En väldigt teknisk tenta där vi räknade på olika nyckeltal, analyserade värden och kalkyler samt gjorde framtidsbedömningar och värderade olika bolag utifrån de. Vi har varit ganska oroliga inför denna tenta då det både var mycket litteratur och svårt. Många timmar har spenderats i biblan och många kaffekoppar har intagits ;) Hur gick tentan i onsdags då? Det kändes bra och som vi hade det under kontroll. Skönt när plugget lönar sig!! Hoppas resultaten blev bra också, vi får tillbaka dem på onsdag! Håll tummarna!! 


Mitt "Cheatsheet" inför tentan! 

Sedan i torsdags vid 2-tiden kom Nicke hit till Worcester!! Såå efterlängtad <3 Torsdagens kvällsklass blev inställd pga sjukdom (Snacka om flax!) så jag, Nicke och Emelie gjorde Tacos och drack vin istället. En supermysig kväll :) 
I fredags kollade vi runt på campus, åt lunch i cafeterian (jag, Nicke, Emelie och Hazem) och sedan bokade jag och Nicke lite resor inför vår vintertrip!! (Mer info kommer...). Sedan lite senare gick vi tre en promenad (då det började snöa!) och köpte varsin Frozen Yoghurt. Kanske inte så passande i snöväder men gott ändå ;) På kvällen åt vi upp resterna av tacosen! 

I lördags morse tog jag och Nicke tåget in till Boston. Vi lämnade av våra väskor på hotellet och gick sedan och kikade på stan, i Public garden, nere vid hamnen/Faneuil Hall och shoppade lite. Nu har jag äntligen köpt en vinterjacka så jag slipper frysa. Den är såå varm och skön!! :) 

Framåt kvällen började jag tyvärr känna mig dålig och när vi på kvällen åt middag på Wagamama (en japansk restaurang) vid Faneuil hall, så frös jag jättemycket och fick muskelvärk. Min tur att bli sjuk :( så olägligt!! Typiskt när jag stressat så mycket och nu slappnade av över helgen.. 

Söndagen gick i ganska maklig takt (och med hjälp av x antal alvedon och sittpauser). Vi besökte det stora Akvariet i hamnen. Superfint! Där fanns bl.a. Sjölejon, olika sorters pingviner, alla möjliga sorters fiskar, hajar, sjöhästar mm. Kul att se!! 

Sedan promenerade vi i Public Garden, så vackert med alla höstfärger och vattnet! Efter det gick vi hem till hotellet en stund för att vila lite innan vi skulle ut och äta. Jag sov en stund och Nicke kollade på Amerikansk fotboll på tvn. På kvällen åt vi Sushi på en mysig restaurang på Newbury St. och tog sedan en kaffe på Starbucks! 

Imorse (måndag) gick vi bort till Fenway Park, som ligger i västra delen av Boston och som vi blev tipsade om av Emil, Nickes klasskompis i Lund som varit AuPair i Boston. Det var en fin park med flera dammar. Vi promenerade runt den och gick sedan tillbaka till Prudential Center, där vårt hotell låg bredvid. Kollade lite i affärerna i gallerian och sedan tog vi hissen upp till 52:e våningen och åt en jättegod trerätters lunch i "Top of the Hub". Kanske inte så optimalt att äta trerätters när man inte är helt pigg och aptiten inte är på topp. Men maten var väldigt god även fast jag inte orkade allt!! 

Efter lunchen tog jag tåget hem till Worcester och Nicke tunnelbanan ut till Boston Logan Airport. Tänk vad en helg går fort... 

Nu är det nedräkning sista månaden innan vi ses igen och ska resa ihop några veckor innan vi flyger hem igen över Atlanten!! Vi kommer ha fullt upp i skolan med inlämningar, terminsprojekt och presentationer så tiden kommer med största sannolikhet gå väldigt fort.. 

Den 14/12 flyger vi ner och möta upp i Miami. Dagen efter ska vi se New England patriots - Miami dolphins (Gissa hur glad Nicke är över detta!!!) och sedan den 16/12-20/12 ska vi på en kryssning till Bahamas!!! Det ska bli så skönt och roligt :) efter kryssningen blir det några fler dagar i Florida, sedan Washington DC och resan avslutad sedan i NYC innan vi flyger hem till Köpenhamn den 6/1. 

Har mycket roligt framför oss, även fast skolan kommer ta mycket tid. Trivs väldigt bra här. Vi hörs snart igen!! Ha det så bra :) Kram 


Tacos i torsdags & fredags! :) 


Väntar på tåget till Boston! 


Stooor hotellsäng!




Nicke på Akvariet


Massachusetts Statehouse, Nicke och pingvinerna och jag i min nya jacka! 


Julbelysningarna börjar komma upp nu! 


Fenway Park! 


Nicke <3 


Fin utsikt och god mat i "Top of the Hub" 


Kommentarer
Augusta

Shit! Vilken plan ni har. Vill också! Gu va kul, det är verkligen något att se fram emot kan jag tänka mig. Njut ordentligt av sista tiden nu! Kramar!

Svar: Tack det ska jag verkligen göra!! Tiden går så fort!! Ses snart :) kram
Emma Persson

2013-11-14 @ 07:10:40
URL: http://utsikter.blogspot.se
Niklas

Bra summering av helgen :) Det var riktigt kul men synd du blev sjukis!

Svar: Ja tur du kunde ta hand om mig :)
Emma Persson

2013-11-15 @ 21:42:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0