Wachusett Mountain Ski Area!

Vid lunchtid idag blev jag och Emelie upphämtade av Kristen & hennes date Addie för att åka till Wachusett och den årliga BBQ-"festen". Det var en jättefin anläggning, blev såå sugen på att åka skidor!!! Har varit fint väder hela dagen men kallt och jag som är väldigt frusen av mig fick bylsa på mig flera lager på lager då jag inte har så mycket vinterkläder med mig (ska köpa det nästa helg när jag och Nicke ska till Boston). Men med kalasbyxor under jeansen och underställströja, fleece & jacka gick det ganska bra!! 

Vi kollade bl.a. På Hot Dog Pig Race, en slags kapplöpning med grisar och taxar i korvbröd haha :D såg väldigt roligt ut! Sedan var det traktor-pulling, liveband, mattält osv. Vi åt Pulled Pork med bönor och Coleslaw till lunch! Hela tillställningen kändes väldigt amerikansk och det kändes som vi var med i någon slags country film! Innan vi åkte hem köpte vi biljetter så vi fick åka upp i sittliften till toppen och vända, superfin utsikt även utan snö!! 

En härlig höstdag med Goa vänner!! 


Hot Dog Pig Race 


Wachusett!





Nu ska jag och Emelie äta äppelpaj till kvällsmat, lördagsmys!!! 






Kommentarer
Augusta

Säger du också kalasbyxor om strumpbyxor?! Jonas hade inte hört det innan. Men då är jag inte ensam! :D
Vilken trevlig utflykt!

Svar: Haha kalasbyxor är det enda rätta! Byxor som man har på kalas, givet ju! ;)
Emma Persson

2013-10-27 @ 14:53:01
URL: http://utsikter.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0