Tankar från Clarks

* Mattanterna kallar oss "Honey" eller "Sweetheart" och vinkar glatt när vi stöter på dem även utanför cafeterian. Vår favorit heter Tammy och hon kallar mig "Mustard" och Emelie "Cheese", med anledningen av att vi alltid tar samma pålägg på våra "Take-away" Kalkon-wraps.

* Annars blir vi även kallade "M&M". Antar att det är pga våra namn (Även fast jag ibland har en tendens att bli lite blå, så har vi ju faktiskt inte blivit SÅ runda sen vi kom hit ;) )

*Jag och Emelie har flertalet gånger blivit tillfrågade här (och i New York och Boston) om vi är syskon (Sist även tvillingar?!). Vi tänker att vi med våra svenska utseenden inte sticker ut här, men tydligen så!! (Men med tanke på amerikanernas klädstil är det inget vi behöver bli ledsna för hehe...)

* Vi behöver knappt längre "logga in" på gymet.. "Oh it´s okey, I see you here everyday..". Smidigt och bra!

* Våra klasskompisar har flera gånger påpekat att "You´re so healthy", när vi äter en frukt i pausen på lektionen istället för en påse chips eller sushi med hamburgerdressing och rostad lök (jag veeeeet!!!!)

* En av våra nya vänner frågade även Emelie (chockat) vad det gröna i hennes smörgås var?! "-Ehh, lettuce..". Såg mer ut som hon trodde det var något giftigt.

* Här är det (tyvärr, skrämmande nog!) inget ovanligt att amerikanerna kör bil efter de har druckit ett par öl eller liknande. Vi blev chockade första gången vi såg det, men nu har det hänt ett flertal gånger med olika personer, och ingen verkar tycka det är konstigt mer än vi.

* En kille i cafeterian tar Varje Lunch ca 20 orostade rostmackor och äter allt utom kanterna på dem(enbart!) Hm, kan knappast va varken gott eller mättande!!

* När vi helgen som gick var på Wachusett Ski Area så åkte vi, som tidigare berättat, sittlift upp till toppen. Vi satt och diskuterade skidåkning m.m. och i USA kan man tydligen hyra hela skidutrustningen (även kläderna) vilket vi kom överens om var bra. Jag skulle förklara att det var ju väldigt smidigt då inte jag hade tagit med några termobyxor hit. Kruxet var bara att jag sa att jag "Didn´t bring any panties.." istället för PANTS. Våra nyfunna två amerikanska vänner kollade på mig lite chockat och jag log glatt tillbaka, ovetandes om min groda. Emelie fnissade lite lätt och jag kom på vad jag sagt. Undrar vad det tänkte.. "Jaha, så här sitter du med rumpan bar i liften..". Aja ;)

* Imorgon är det en stor Halloween-fest på skolan och kostymerna har planerats i veckor (i allafall hos våra vänner..). I dagsläget känns det lite genant att jag och Emelie ska komma som "Björnligan", med tanke på att de andra ska ha väldigt läskiga/snygga kostymer. De kommer iallafall få ett gott skratt :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0