Blackstone Valley Shoppes

Har precis landat på mitt dorm! Haft en så bra dag!!

Började 5am med att jag och Nicke hade skypedate ;) Han skulle iväg sen resten av dagen så det var enda chansen och klart jag tar den!! Efter det vilade jag lite till och gick sen upp. Åt frukost och gick sen en runda och satte mig på en bänk på Campus och läste i min bok. Efter ett tag ringde mamma o pappa på Skype så jag pratade med dem också <3

10,45 am mötte jag upp Catalina (min klasskompis från Peru) och vi gick till AT&T för att fixa amerikansk telefon till mig. Jag får låna en mobil av Catalina och hennes man i höst (så himla snällt!), som de inte använder. Super för då behöver jag inte köpa en utan har bara köpt ett kontantkort som jag kan fylla på efterhand jag ringer/smsar upp det. Använder whatsapp / Skype på Campus där det finns wifi så denna telefon är mest till för när jag ska åka någonstans ex till Kanada och Nicke :) skönt o ha det fixat!

11,45 am mötte vi upp de andra tjejerna och gick bort till där vi skulle mötas för att bli upphämtade av bussen som skulle ta oss till Blackstone Valley Shoppes. Bussresan tog ca 20 min och det va verkligen ett stort köpcenter! (Det har en hemsida om någon vill kika vidare..).

Där har vi spenderat resten av dagen och haft riktigt roligt ihop! Så Goa allihopa!! Till lunch åt vi mexikanskt och jag valde kycklingtacos och nu innan vi åkte hem köpte vi varsin Frozen Yoghurt. Det första gången för mig och jag säger bara MUMS!! Såååå gott! Det var definitivt inte sista gången :) Först fick man välja olika smaker på yoghurten (ca 20 olika ex. Jordgubb, choklad, kokos, jordnötssmör, kakor, salta kringlor(!!) mm) och sedan fick man lägga på valfri topping och sås (frukter, godis, nötter, kakor etc). Jag valde naturell smak på yoghurten och toppade med jordgubbar, blåbär, valnötter & mandelspån... Delli for my belli!!!!

Jag köpte inte så mycket idag men blev iallafall ett Bare Mineral puder (27 dollar jmf med ~500kr hemma), 3 st OPI nagellack för 10 dollar totalt samt lite underkläder! Så mycket lägre priser än i Sverige!!

Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt, är rätt trött :) Imorgon ska jag möta upp Aylar och Xenia 8,30 am för en joggingrunda. Senare vid 4 pm har vi något finans-event med mat som jag och Shu ska gå på!!



Kommentarer
Niklas

Haha, en av dina vänner i bussen verkade väldigt glad över att få vara med på bloggen ;-)

Svar: Ja endel kineser är väldigt spexiga ;) Hade jag inte trott innan!
Emma Persson

2013-08-18 @ 11:23:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0