Första dagen!

Vaknade ganska tidigt idag (05 lokal tid) men tycker ändå det gått bra att sova trots alla ljud. Tänk va vi är bortskämda i Sverige med lugn o ro (iallafall där jag bor), ren luft och gott, kallt vatten!! Här är varmt, igår ca 30 grader och väldigt fuktigt. Vattnet luktar illa så vågar inte dricka det, får se hur de andra gör sen!

Har packat upp mina kläder och gjort iordning lite på rummet. Sen gick jag ner till ett café på gatan och köpte vatten. Ville inte gå bort till Big Y där jag handlade igår (ca15-20 min promenad)
utan får köpa mer vatten sen idag när vi går bort dit!

Nu ska jag äta frukost med Xi, en kines som bor i rummet jämte. Sen ska vi fixa med lite praktiska saker (dator wifi, amerikanskt sim-kort, id-kort för skolan etc.). Ska också kolla upp vart gymmet finns och se ifall man kan köpa kort där för en termin!

Förresten, när jag köpte vattenflaskorna på cafet nere på gatan fick jag slå in hur mycket dricks (tip) jag ville ge. Ska man ge det för allt, ni som kan det här? Kändes konstigt för vatten jag skulle ta med mig liksom..

Här får ett par bilder på rummet och dess utsikt!

So long!



Kommentarer
Hanna

Tjatja bloggen!
Jaa, man drixar allt, oskriven regel! Googla på hur mycket men har för mig att det är 4/6% av köpet cirka... :) inte lätt att veta när man kommer från landet!

Svar: Tur jag har en världsvan syster ;) Här är så "vilt" att jag känner att de kommer bli skönt att återgå som lantis sen och kunna röra sig ute som man vill utan säkerhetstransport!! Puss puss
Emma Persson

2013-08-14 @ 17:46:17
Anonym

Läser bloggen varje dag, som lovat vännen:)) Puss å kram din Vichy

Svar: Tack hjärtat det gör mig jätteglad!! Hoppas allt är jättebra med dig. Har du Skype? Puss o kram <3
Emma Persson

2013-08-14 @ 20:32:42
Anonym

Hej Emma! Nu har jag har hittat dig!! Hoppas du har det bra. Skall bli kul att följa dig under din tid i Boston. /Ola

Svar: Hej Ola! Vad roligt att höra ifrån dig! Jag har det bra, stor skillnad från hemma men ska bli en upplevelse! Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av livet, men det tvivlar jag inte på! Kram Emma
Emma Persson

2013-08-26 @ 17:37:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0