Första inlägget!

Fick lite önskemål om att börja blogga redan nu veckan innan, lite sneak peaks från förberedelserna & packningen.. Såklart jag kan!!

I fredags jobbade jag sista dagen på Nordea för denna sommaren. Fick en superfin påse med blandade godsaker från "Lilla Skafferiet", så snällt! Är verkligen glad jag får möjligheten att arbeta där med alla duktiga och roliga arbetskamrater & trevliga kunder!!
Nu blir det inget extrajobb i höst, utan först när jag kommer tillbaka hem igen i vinter/vår! Tur det finns så bra möjligheter att hålla kontakten ändå!

Efter jobbet åt jag lunch med goa Sarah och sen mötte jag upp Niklas i Ljungby när han slutat arbeta och fått sin vaccination (Som jag för övrigt fick i torsdags, Twinrix & Stelkramp inför resan). Vi begav oss ut till Bolmstad hamn där vi blev upplockade av Eva & Ulf som redan hade varit ute på sjön ett par timmar då. Blev en superhärlig eftermiddag på Bolmen, vattnet är så varmt efter denna fina sommaren!! Efter ett tag körde vi bort till Tiraholm där vi blev bjudna på en jättegod middag. Jag åt grillad lax & till efterrätt delade jag och Nicke en "Hallondröm", glass med varma hallon, grädde och vit choklad.. Mmm =) Somnade väldigt gott sen!

Idag har jag fixat lite med papper inför resan (Så mycket att hålla koll på!), börjat lägga fram saker jag vill ha med mig och landade sen en stund i solstolen.. Vilket väder! Denna sommaren har verkligen vädergudarna varit med oss, eller hur? När svensk sommar är såhär är den oslagbar!

Om en stund kommer mamma & pappa hem från Båstad och ganska direkt beger vi oss iväg igen, fast österut! Först hämta upp Nicke som spelar cup i Vislanda och sedan ska jag, pappa, Nicke och Ulf (Nickes pappa) se Öster-Brommapojkarna på Myresjöhus Arena! Jag har fått biljetter av Nordea, ska bli roligt att få se den nya fina arenan som jag hittills bara åkt förbi utanför!

Vi hörs senare i veckan, och då ska ni också få veta hur det går med packningen. Wish me luck!

Ta hand om er och njut av värmen!

 
Bild från förra sommaren när jag & Nicke var i Turkiet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0