Fredag!

Nu har första skolveckan gått och vi har haft alla fyra lektioner. I tisdagskväll började vi med "Financial and Operational Auditing", en redovisningskurs som handlar bl.a. Om upprättande, granskning av årsredovisningar och olika skandaler ex Enron. Föreläsaren är en 60-årig professor som även har en egen revisionsbyrå. Han verkade bra och kursen ska nog bli intressant!
I onsdagskväll hade vi kursen "Business Analysis and Valuation", verkar vara en tuff kurs och den kvinnliga professorn i 50års åldern var väldigt strikt och lite skrämmande.. Men vi får kämpa på och göra vårt bästa så hoppas jag det ska räcka!! Kommer bli mycket arbete med denna kurs då det är flera moment som ska genomföras inför varje vecka, 2 exams och ett terminsprojekt där vi ska analysera och värdera ett företag i grupp. Men som sagt, vi ska göra vårt bästa så hoppas jag det räcker!!!

Torsdagen hade vi dels en föreläsning 9-12, Project management. Verkar va en spännande kurs med mycket bra professor (Will O'Brien). Sedan även en kurs på kvällen med samma professor, Intro to Greening the Organization. Den vekar också intressant och även om det är mycket att göra i båda kurserna med case, redovisningar, projekt, presentation tror jag de kommer bli bra.

Kommer bli en omställning att läsa 4 kurser parallellt. Det känns skönt att jag och Emelie läser samma kurser och kan plugga ihop och hjälpas åt. Det är ju på Master-nivå så då ska ju kurserna vara med krävande också.. Det löser sig säkert :) (positivt tänkande!!!!)

Nu ska jag, Emelie o Geory löpträna. Sen blir det frukost, redovisning av ett case-arbete och sedan plugg i em!

Imorgon (lördag) kväll ska vi ha en "Pot Luck dinner" hos Catalina med flera av utbytesstudenterna och även några amerikaner. Jag och Emelie ska göra svenska köttbullar och ta med som vårt bidrag ;-)

Trevlig helg!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0