Måndag!

Idag är "First day of Classes" här på Clark! Så det är många som varit på sina första lektioner idag :) Jag och Emelie har valt 4 kurser som ligger på tisdagar, onsdagar & torsdagar, vilket betyder att vi börjar först imorgon!!

Idag har vi fixat lite praktiska saker såsom bytt en kurs (La till "Greening the Organization", en managementkurs och tog bort "Investment Market Readings" då den verkade väldigt omständig med MYCKET litteratur att ta sig igenom), postat vykort, handlat lite, lånat en kursbok och lite annat smått o gott!

Efter lunch hade jag möte med min grupp inför redovisningen på fredag av ett Case-arbete vi gjort under orientation, vi gjorde klart det sista och skickade in det.

Nu har jag och Emelie precis kommit hem från en promenad. Hade sett på kartan att det skulle vara en sjö inte alltför långt från Campus så vi traskade iväg och visst fann vi sjön!! Trevligt att vidga sina vyer lite och se mer av Worcester än bara området där skolan ligger, som tyvärr inte är så roligt!

Vi planerar att till helgen antingen åka till Cape Cod eller Boston, beroende på om det blir strandväder eller ej. Cape Cod verkar otroligt vackert och hade varit roligt att se! Man tar en färja från Boston för att komma dit :) Får se vad det blir!!

Nu ska jag lägga mig och vila lite och kolla på Skärgårdsdoktorn på datorn, Nicke va snäll och fixade flera avsnitt till mig innan jag åkte :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0