Orientation

Puh! De sista två dagarna har verkligen gått i ett! Haft så mycket att göra, mestadels roliga saker, men är ganska trött just nu :)

Igår hade vi orientation under hela dagen och vid 2 pm kom Emelie!! Vi går i samma klass på Linnéuniversitetet men hon går Controllerinriktningen och jag Redovisning! Vi bor i samma korridor och det är så skönt att ha någon hemifrån här :)

Vi fixade en del praktiska saker och gick sen och handlade. Vi ska laga den mesta maten ihop, både roligare och mer praktisk!! (Och mamma kan va lugn med att jag får i mig ordentlig mat;) ) Här i korridoren finns inga redskap alls så vi köpte en kastrull, stekpanna, ugnsform och en stekspade. Köpte även lite basvaror så som pasta, ris, potatis, köttfärs, kyckling, tomatsås, några kryddor, grönsaker, tonfisk etc som vi har i kyl/frys/förråd. Köpte även vattendunkar och en del frukostgrejer (vi gör vår egen frukost). Som ni förstår va det MYCKET att bära hem.. Ca 20 min promenad i 30 grader sol... Ja, vi var trötta sen! Väl hemma packade vi in allt och kollade sen lite på kurserna under kvällen.

En del av de kurserna vi valt hemifrån funkar inte att läsa då de ligger under samma tid schemamässigt eller bara ges under vårterminen. Men vi har satt ihop en ny kurslista nu som min fördjupningsansvarige Andreas har godkänt så nu väntar vi bara att motsvarande för Emelie ska godkänna hennes, så ska vi sedan gå och få hjälp att registrera oss här på Clark. Ganska så meckigt just nu men ska säkert lösa sig bra i slutänden!! :) What doesnt kill you, makes you stronger!!

På lördag ska vi åka på bussresa till Boston, ska bli så roligt!! Vi har även alla tjejerna köpt biljetter till en "Duck tour" som är en guidad tur genom Boston, både på buss och båt!! Boston ska va en väldigt vacker stad så jag ser verkligen fram emot det!

Nej nu ska jag vila en halvtimme sen är det dags för nästa aktivitet, ingen risk man blir en slöis här inte :D

Kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0