Torsdag!

Igår var en bra dag! På morgonen fixade jag och Emelie ytterligare lite med kursvalen, är i princip klart nu. Är en professor som kräver förkunskaper från "US Accounting" men Deanna som är ansvarig för GSOM skickade till henne att det skulle räcka med alla kurser vi läst i Sverige så hoppas det är tillräckligt! Blir med största sannolikhet dessa fyra kurser:
1) Project management
2) Investment Market Readings
3) Financial and Operational Auditing
4) Business Analysis and Valuation

Både min fördjupningsansvarige i Sverige (Andreas) och Emelies (Elin) har varit otroligt hjälpsamma och kollat upp med nya kurser osv för att vi ska få dem tillgodoräknade sen väl hemma i Sverige igen. Känns skönt att veta i förväg.. Stor eloge till dem!

Lektionen igår fm var ett slags Marketing Jeopardy där vi tävlade i lag. Frågorna va om olika märken, företag, ägarförhållanden etc. Mitt och Emelies lag vann, så vi fick ett varsitt presentkort på Kaffebaren "Acoustic Java" som ligger i bottenplan på vårat boende, perfekt :D

Till lunch åt vi hela tjejgänget (bild i förra inlägget) på en vietnamesisk restaurang i kvarteret bredvid Campus. Jag åt grillade räkor med nudelsallad, gott!

På em hade vi föreläsning 1-4 pm om grupparbete och teamwork. Verkar vara mycket case-arbete här på graduate-nivå så de gick igenom hur upplägget ska vara etc. Vi har ett Case från Harvard som vi har fått 5 diskussionsfrågor på som ska lämnas in på tisdag i grupper om fem stycken. Så vi ska göra det i helgen, har delat upp det lite så alla börjar med att göra sin del och sen träffas vi och sätter ihop det.. När jag kom hem från detta vid 4,30pm skypeade jag med pappa. Mamma hade tyvärr gått och lagt sig, är lite svårt med tidsskillnaden men jag får prata med henne idag istället då jag slutar lite tidigare :)

Igårkväll var jag, Emelie, Aylar, Xenia, Geory & Catalina och löptränade i University Park, skönt!!

Nu är Nicke framme i Kanada (Guelph) på sin skola!! Alla väskor är på rätt plats med, skönt :) och vet ni? Igår hade han try out för skolans Soccer-team (fotboll) och redan idag får han åka med på ett 5-dagar långt träningsläger till Montreal och Ottawa!! Så duktigt och välförtjänt! Håll tummarna ikväll då han spelar sin första utländska match :D

Ha en bra dag allihopa! När biblioteket öppnar vid 8am ska jag och Emelie låna en bok som vi ska ha läst tills ena klassen börjar på torsdag, snabba ryck!!



Kommentarer
Eva

Nu drar det igång, måste vara riktigt skönt o kul. Visst är det kul för Niklas vi håller också tummarna

Svar: Ja verkligen skönt sen när allt är igång :) Ja han är så duktig!!!! Kram
Emma Persson

2013-08-23 @ 14:48:08
Augusta

Håller också tummarna! Skönt att få kurserna godkända. Låter som det går riktigt bra där på andra sidan havet! Kram!

Svar: Ja skönt när allt drar igång sen och man vet det är OK :) Vi har det bra på andra sidan Atlanten. Skönt att du oxå har det bra vännen<3 Kram
Emma Persson

2013-08-23 @ 22:02:23
URL: http://utsikter.blogspot.se
Niklas

Kurserna låter intressanta! Saknar dig hjärtat

Svar: Ja det får vi hoppas på :) Saknar dig min fina!!<3
Emma Persson

2013-08-24 @ 05:55:19
Mamma

Skönt att det börjar falla på plats med kurserna nu,låter intressant!Vad mycket du får uppleva!kram!

Svar: Ja hoppas det snart är helt klart, skönt att slippa oroa sig över!! Ja det är en riktig upplevelse det hela. Längtar tills ni kommer hit och får se allt. Älskar dig, Kram <3
Emma Persson

2013-08-24 @ 09:46:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0