Torsdag

Vaknade ganska tidigt idag också, får försöka va uppe lite senare ikväll så kanske jag kan sova lite längre imorgonbitti!

Det är jättefint väder här idag, soligt och varmt!! Worcester ligger ju betydligt mer söderut än Sverige (ungefär samma breddgrad som Nice) så de säger att de är sommarväder i september/oktober också. Men ifjor kom snön redan i oktober här (tydligen ovanligt) så man vet ju aldrig!!

Shu hade ont i magen idag och ville vila på sitt rum så jag har underhållit mig själv på fm. Har gått och sett mig om på hela Campusområdet, det är verkligen jättefint! Råkade dock hamna mitt i en vattenspridare som jag inte såg när jag gick och fotade.. Är små rackare som är utplacerade på gräsytorna, får passa mig för dem i fortsättningen!! Tror det kallas "Learning by doing" ;-)

Vi har blivit tillsagda att inte röra oss utanför Campusområdet för det är för osäkert. Synd för det verkar finnas mycket fint runt omkring. Men vi blir säkert guidade mer i omnejden på Orientation!

Nu ska jag strax gå och simma, det öppnar först 11 am nu sommartid. Sen tänkte jag äta lunch och sen ligga ute i solen och läsa ett tag innan det är dags för Skypedejt med Nicke & familjen och sen BBQ 5pm!

Sköt om er! <3



Kommentarer
augusta

Låter härligt! Jag hade velat haft en före och efter bild från vattenspridar incidenten :P

Svar: Haha :D är du kvar i Gbg eller när åker du tillbaka till Holland? :) Kram
Emma Persson

2013-08-15 @ 20:34:33
URL: http://utsikter.blogspot.com
Eva

Så kul att se bilderna på skola o rum. Håller med Augusta att vattenspridar bilder vore kul ;)

Svar: Hehe too late ;-) borde kanske anat hur de kunde hålla grönytorna så gröna o fina i denna värmen ;-) kram
Emma Persson

2013-08-15 @ 23:25:08
Moster Anna

Kul att se och läsa hur du har det. Tänk att det kan vara farligt på landet också. Själv blev jag stångad av fårbaggen i onsdag och gjorde en luftfärd som fortfarande känns och syns på kroppen. Sensmoral: Faror finns överallt - det handlar om smart riskbedömning och att lyssna på andras erfarenheter!

Svar: Aj aj!! Inte fightas med fåren Anna! ;) Hoppas det gick bra och att det känns bättre nu! Visst är det som du säger! Idag börjar orientation och vi ska få åka på lite olika turer både här runt Worcester och till Boston! Ska bli roligt att se :) Hälsa alla så gott!! Kram Emma
Emma Persson

2013-08-16 @ 12:04:55
augusta

Jag är kvar i Götet nu men åker till Nederländerna på måndag :)

2013-08-17 @ 09:32:19
URL: http://utsikter.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0