Cambridge & Harvard

Gårdagens utflykt till Cambridge (Harvard) och Boston var jättetrevlig! Vi tog tåget från Worcester 8,30am och fortsatte sedan med tunnelbana ca 10 min från Boston för att komma till Cambridge. Det var en riktigt fin och mysig stad som såklart till största del präglades av Harvard campuset. Wow vilken skola!! Helt otroliga byggnader och grönområden, så vackert! Vi hade blivit tipsade av en professor som vi har här på Clark att åka dit och kika innan snön kommer och det var verkligen kul att se! Mamma, pappa & Hanna var också där i förra veckan och de tyckte också där var väldigt fint :) 

Vi tog sedan runt lunch tunnelbanan tillbaka till Boston och south station och gick genom Financial district till hamnen och ett område som heter Faneuil (där jag var med familjen när de var här). Vi åt lunch på en mysig restaurang nära hamnen och promenerade sedan längs med vattnet tillbaka till south station. Helt otroligt vackert. Såg planen som landade på Logan airport, kollade på otroliga båtar (där kan lyxåken i Båstad slänga sig i väggen!), fina byggnader och bara njöt av solen och den friska havsluften! 

Vi tog sedan efter ett kaffestopp på Starbucks tåget tillbaka till Worcester. Jag tränade lite direkt när vi kom hem och sen mötte Emelie upp mig vid 7,30pm och vi gick på Måndagsyogan :) skönt!!! 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0