Reunion med familjen!

Förra onsdagen så flög mamma, pappa och Hanna från Köpenhamn till NYC! De spenderade dagarna fram till i måndags där och har haft det såå bra!! I måndags tog de tåget till Boston och detsamma gjorde jag, fast från Worcester då!! Åh vilket kärt återseende det blev på South Station!! Fina älskade familjen, som jag saknat dem! Vi tog en taxi till hotellet vi skulle bo på, Renaissance Watenfront Boston, som ligger nere i hamnen i Boston. Ett fantastiskt fint hotell med otrolig utsikt utöver vattnet! När vi lämnat av våra väskor där och kramats lite mer gav vi oss ut på spaning efter "Yankee Lobster" som vi blivit rekommenderade hade väldigt bra hummer. Och ja, det var verkligen gott!! Vi åt alla som en varsin Lobster Roll och satt och pratade en stund innan vi gick vidare. Gick och kikade i ett område som heter Faneuil Hall, mycket fint att titta på och flera affärer! Vid 8-tiden gick vi till en restaurang i hamnen som heter "Legal Seafood". Det var en väldigt populär restaurang och vi fick vänta över en timme på bord, men det var det värt för vilken god mat vi fick!!! Jag åt grillad tonfisk, lax, pilgrimsmusslor och scampi. Pappa åt hummer, mamma färsk pasta med vitlösfrästa räkor och HANNCHEN musslor, ett gott vin till mmmm :) allt var väldigt gott! Efter drack vi alla espresso och pappa åt en Key Lime pie och Hanna en chokladefterätt. Satt och pratade länge och det var väldigt mysigt! Tog sedan en taxi tillbaka till hotellet och sov sen som en prinsessa :) 

På tisdag morgonen åt vi frukostbuffe på hotellet, så gott! Fanns färska bär, yoghurt, gröt, melon, ananas, lax, salami, ostar, bagels, bakverk, kaffe, juice mm. Älskar frukostbuffe!!

Mätta och Goa begav vi oss sedan till south station och tog tåget till Worcester där jag visade den runt på skolan och boendet. Efter det gick jag och mötte upp Emelie för att plugga och mamma, pappa & Hanna gick och åt lunch! Vi träffades en stund till sen innan min klass började klockan 6pm. Kändes som tiden bara sprang iväg men jag är så tacksam för tiden vi fick tillsammans ändå, var så roligt och mysigt! Nu ska de va i Boston fram till fredag kväll då de flyger hem igen :) förresten, Hanna hade varit supersnäll och köpt MASSOR av svenskt lösgodis så nu har jag och Emelie gotte ända fram till jul :D

Igårkväll lämnade vi in en hemtenta (Financial and Operational Auditing) och ikväll hade vi en salstenta (Business Analysis and Valuation). Båda kändes bra så vi hoppas att det gått bra på dem :) Imorgon har vi två klasser, varav en redovisning i den på kvällen. 

På fredag är det dags för dagsturen till NYC och Federal Bank of Reservs :D ska bli så roligt och välförtjänt efter allt plugg och slit sista tiden!!! Vi får några timmar fritid i NYC också så vi hinner med lite shopping :D 

Blev ett lite rörigt inlägg men nu vet ni iallafall lite vad jag sysslat med om dagarna! Känner mig så glad och tacksam över allt jag får uppleva, en härlig känsla!! Kram! 







Kommentarer
Eva

Det syns på bilderna hur glada alla är. Samma känsla andra sidan gränsen :)

Svar: <3
Emma Persson

2013-09-26 @ 05:31:50
Augusta

Mysigt! Den där godis skålen såg inte fel ut...

Svar: Nä svenskt lösgodis är föööör gott!!
Emma Persson

2013-09-28 @ 18:42:08
URL: http://utsikter.blogspot.se
maxi cab

My spouse and I stumbled over here by a different web address and thought I should
check things out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to checking out your web page
for a second time.

2024-05-08 @ 11:07:40
URL: http://maxicabtaxiinsingapore.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0