Yoga

Yogan i måndagskväll var faktiskt riktigt skön! I början blev vi lite oroliga då vi förstod att det var ett Ying o Yang level 2 pass vi hade hamnat på (dvs en fortsättningsklass) och när vi började med diverse övningar och tänjningar, den ena mer invecklad än den andra, trodde jag att jag skulle fastna och behöva hjälp därifrån (var extremt nära kramp när vi i princip slått knut på oss själva i en övning.. Är glad jag slapp det då det varit extremt genant att börja gorma på den annars så fridfulla klassen..!). 1,5 timme sprang iväg och vi kände oss riktigt genomkörda och avslappnade när vi gick hemåt för att lägga oss på kvällen! Får bli en rutin på måndagskvällarna, bra komplement till konditions-och styrketräningen!! 

Idag har jag och Emelie suttit hela dagen med en hemtenta som ska lämnas in på tisdag om en vecka. Känns som vi fått ihop bra svar och eftersom vi har en annan tenta på onsdagen och min familj kommer hit på måndag (eller jag ska möta upp dem i Boston på måndag rättare sagt) så ville vi vara ute i god tid! Idag flyger mamma, pappa & Hannchen till NYC. Hoppas de får helt underbara dagar där men det tvivlar jag inte på! Ska bli så mysigt att träffa dem nästa vecka :)

På fredagskväll har Yacine (en fransman i MBA-gänget) bjudit in på Pot-Luck dinner, roligt!! Jag och Emelie tänkte ta med kycklingpaj denna gången, hoppas det blir uppskattat :) 

Vi har lite problem med vår en roomie (en kines).. Hon röker inomhus under fläkten även fast vi sagt att vi inte vill det pga brandrisken och även stanken(!!), lämnar mat och ex chips framme på bordet i köket trots att vi har musproblem och låser inte efter sig när hon går ut! Är inte så roligt att behöva tjata på någon så vi har dragit oss för det men nu måste vi nog ändå säga till igen då hon verkar fatta lite (mycket) trögt.. Känner mig lite som häxan surtant men man får faktiskt bete sig om man bor som vi gör här och delar kök/badrum. Tycker ni inte det? 

Förresten, idag bokade jag biljetterna till/från Kanada för Fall-break! Ska hälsa på Nille och det blir först ett par dagar ihop i Toronto och sedan några dagar i Guelph där hans skola ligger, ser fram emot det! <3 






Kommentarer
Niklas

Kul att du börjat med yoga, det ser coolt ut ;) Vad bra att du bokat biljetten hit nu:) Jag saknar dig!

2013-09-19 @ 18:38:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Persson

Clark University

RSS 2.0